sobota 19. května 2012

Něco málo z Májových slavností

Původně jsem myslela, že se na letošní Dobříšské májové slavnosti nepodívám, protože mě bolelo v krku... Pak jsem si ale řekla, že Orlík plánovaný na páteční výlet byla dostatečná oběť tomu bolení a sobotu už nedám. :) Ale zase je pravda, že jsme vyrazili až na večer... Chtěli jsme vidět artistickou skupinu V.O.S.A. Theatre v akci. Ale nakonec z toho moc nebylo, i když alespoň něco bylo vidět na velkoplošné obrazovce. Letos se pořadatelé tedy plácli přes kapsu... :)

První májové slavnosti na Dobříši byly před deseti lety, kdy město slavilo 750 let od založení. Letos si tedy připomínáme 760 let a májovky se staly každoroční zábavou pro širokou veřejnost. :) Na hlavním pódiu jsou každý rok k vidění stále ta samá vystoupení - sportovní oddíly dobříšského Sokola, dobříšské gymnastky, zpívající děti z obou základních škol, dechový orchestr z lidušky, divadlo v podání studentů z gymnázia... Ke konci května obvykle bývá už dost teplo, takže sledování tohoto programu odnesete v lepším případě jenom spáleným nosem. :) Další akce se odehrávají různě po městě - tradičně na nádraží jezdí parní "vlak na Dobříš", turnaj v deskových hrách, fotbalový turnájek, historický průvod městem, spanilá jízda motorkářů, hasičská soutěž, prohlídky depozitu muzea... a bylo toho ještě mnohem víc. Jako každý rok se Dobříšáci pokoušeli o nový český rekord - tentokrát šlo o rekord v šití obří rukavice. :) Vida, ani nevím, jak to dopadlo...  To všechno jsme si nechali ujít a přišli jsme až večer k hlavnímu pódiu.

Ujít si to ale nenechala naše kamarádka a kolegyně bloggerka Péťa a pěkně to všechno vyfotila a popsala ve svém článku "Dobříšské májové slavnosti 2012". :) Tak Ti dík, že jsem mohla dodatečně vidět, co mi uniklo. :))

Hlavní pódium na Mírovém náměstí

Pivo, párky a klobásy jsem si nechala ráda ujít. :) Ale o co jsem rozhodně nemohla přijít, to bylo trdlo. :)) Mňam, trdlo to já teda můžu. Jirka netrdlil, ale dal si raději to pivo. :)

Lehce honosný název stánku s rychlým občerstvením :)

Po skončení artistů se docela dlouho ladilo, tak jsme se vypravili podívat na pouťové atrakce. :) Nejvíc mě teda zaujal vodní zorbing, což mi přijde lehce absurdní zábava... Vždyť si lidi uvnitř musí zákonitě připadat jako křeček v běhacím kolečku. :D

Vodní zorbing :)

Střelnice

Vždycky je ale vyvrcholením hudební vystoupení. Za desetiletou historii na náměstí vystoupili třeba Sto zvířat, Wohnout, Mňága a Žďorp, Vladimír Mišík&ETC, Tleskač, Anna K., Michal Hrůza, Bohouš Josef a Burma Jones a další. Pro letošní rok byly vybrány kapely United Flavour, která hrála v podvečer a kterou jsme tedy bohužel neslyšeli, ale vystoupení Kamila Střihavky & Leaders! jsme si už ujít nenechali. :) Před pódiem bylo plno, ale lidi nevytvořili pořádný kotel, na který tu jsme už posledních pár let zvyklí... Nevím, čím to bylo... Ale je fakt, že si nejsem jistá, jestli bych šla na koncert Kamila Střihavky, kdybych za něj měla platit... Na druhou stranu, kapelu má postavenou z kvalitních hudebníků, zpívá dobře, ale jeho písničky neznám a asi si je ani nikdy nepustím... :) Nicméně i tak jsem ráda, že jsme sem šli. :)

Kamil Střihavka & Leaders!

Znáš mě mnohem víc země vzdálenááá...

Kamil :)

Pak jsme se hned vypravili domů. Myslela jsem, že půjdeme pěšky, ale volala ségra, že nemají klíče od domu a že nás teda cestou naberou a tak se také chvilku po pořízení této fotky stalo. :) Tentokrát jsme nechali můj super lehký a skladný mini statívek doma, takže jako pevný bod pro tuhle fotku sloužily kůly u nedávno vysazeného stromku. :) Ale dobře posloužili. ;)

Kostel Nejsvětější Trojice

Tak a na rozloučenou si dáme první video v historii našeho blogu... No co, tak jsem si teprve nedávno všimla, že se sem dá vložit odkaz na hudbu třeba z YouTube a dneska se to docela hodí. :)) Tak si dáme klip k písničce Země vzdálená od BSP. Na koncertě také zazněla a je to asi nejznámější písnička, kde je slyšet hlas Kamila Střihavky... :)


A teď už opravdu - dobrooou. ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za komentář, thank you for your comment! :)