neděle 11. prosince 2011

Třetí adventní víkend - pečení

V pátek jsem si vzala dovolenou, abych něco upekla (ale tak nebyl to jenom tenhle důvod, ale říkala jsem si že bych spojila příjemné s užitečným...:). Akorát to teda jako obvykle moc nedopadlo. :) Prohrabala jsem se maminčinými starými sešity a rozpitými  rozmazanými recepty a hledala jsem tam poklady naší vánoční kuchyně. :) Chvílemi to dalo práci a kokosové kuličky zůstaly zatím neodhaleny. ;) 

Pozn.: I když na pečení se podílíme já i Jirka (já peču, Jirka konzumuje :))), fotky jsou jenom ode mne, proto zase nepíšu za popisek své jméno. ;)

Sešit :)

Přemýšlela jsem taky o tom, co vlastně všechno budu péct a kolik a co na to potřebuju koupit... a když jsem se konečně vypravila do obchodu, zjistila jsem, že nemají hladkou mouku! Odnesla jsem nákup domů a vyrazila do druhého obchodu... kde hladkou mouku neměli taky. :) ... Tak jsem si vypravila do třetího obchodu, kde už jsem konečně byla úspěšná. To by mě teda nenapadlo, že se takhle před Vánoci nezásobí dostatečným množstvím mouky. Teď mě tak napadlo, kolik se té mouky musí sníst... Fuj. To se to pokyne jedna radost. :)

Nicméně přípravy cukroví jsem odložila kvůli svému večernímu programu... a vrátila jsem se k tomu asi kolem půlnoci. Měla jsem v plánu uhňácat tři těsta - ty naše vackovské klasiky: vanilkové rohlíčky, linecké a pracny. Recepty sem dávat nebudu - to je rodinné tajemství. ;))

4 suroviny = vanilkové rohlíčky

Jak jste si už určitě všimli, trochu ujíždím na komponování surovin do různých zátiší... Ale což, proč si to pečení projednou neužít. :) Příští rok si s tím takhle hrát teda nebudu. :))

Koření na pracny 

Dvojitá dávka lineckého :)

Těsta. :)

Pečení je radost... :)

Říkala jsem si, že by bylo docela fajn někdy zkusit upéct moje milované skotské máslové sušenky. A proč ne před Vánoci. Sice to není klasické vánoční cukroví, ale co je mi do nějakých konvencí?! :)) Recept na ně jsem našla někde na internetu a nebyla jsem troškař - udělala jsem je rovnou ze dvou balíčků másla. :)

Suroviny na máslovky

SHORTBREAD:
  • suroviny: 500g máslo (máslo ve Velké Británii je často slané, tak jsem přidala špetku soli), 225g cukru krupice, 675g hladké mouky
  • postup: změklé máslo, mouku, cukr a špetku soli se musí uhňácat do měkkého, vláčného těsta (jde to docela snadno, protože je tam dost másla) -- můžete si vyhrát s tvarem výsledných sušenek - ve Velké Británii se nejčastěji prodávají jako podlouhlé tyčinky, ale fantazii se meze nekladou :) nejsnadnější ale je udělat z těsta válečky o průměru asi 5 cm, které se na chvíli dají do chladu, aby ztuhly -- válečky se pak krájí asi na centimetr silná kolečka, která se pokladou na plech a propíchají vidličkou (to se asi dělat nemusí, ale vypadá to pak tradičněji :)) -- peče se na 130-150°C každý plech asi 25-30 minut (dokud nezačnou mírně hnědnout) -- v uzavřené dóze vydrží sušenky docela dlouho
(recept je z jednoho blogu, odkaz pod článkem)

Nemohla jsem se dočkat, až budu moct ochutnat... a byly skutečně tak dobré jako ty, co jsem jedla během studijního pobytu v Anglii. Sušenky, co chutnají a zasytí. :)

Skoro pravé máslové sušeny Shortbread na plechu :)

V neděli večer jsme si tradičně zapálili už tři svíčky na našem adventním věnci. Ty Vánoce se nám ale kvapem blíží...


V neděli jsem ještě dlouho do noci pekla pracny a vanilkové rohlíčky. Mimochodem ty rohlíčky vůbec není sranda udělat, připomínaly spíš vachrlaté rohlíky než drobné elegantní pečivo. :) Ale co, na chuti záleží!

Jo a vlastně jsem zapomněla, že jsem udělala ještě kokosky - když mi zbyly bílky při zadělávání těsta na linecké. Našla jsem jednoduchý recept, žádné šlehání bílků v páře jako u jiných receptů a výsledek byl super.

KOKOSKY:
  • suroviny: 4 bílky, 160 g strouhaného kokosu, šťáva z poloviny citronu, 160 g moučkového cukru, máslo na vymazání plechu
  • postup: bílky ušlehat na hustý sníh -- poloviny moučkového cukru přimíchat do sněhu -- druhou část cukru smíchat s kokosem a citronovou šťávou -- sypkou směs zlehka vmíchat do sněhu s cukrem -- na vymazaný plech se lžičkou kladou malé hromádky směsi -- peče se na 130-150°C dokud kokosky nezačnou růžovět -- pozn.: obdobně lze připravit i ořešky :))
(recept je ze stránek recepty.vareni.cz)


Jo a ta plechovka, to byl docela dobrý kup. Sháněla jsem plechovky po Praze, ale nebyla jsem úspěšná a nakonec jsem na ně narazila v Lidlu - super cena za tři plechovky červené barvy s jelenem. :)) Super koupě, opravdu! :))

Plechovka s kokoskami

Jo a abych nezapomněla, konečně jsem si domů pořídila vánoční hvězdu, které doma v době adventu nesmí chybět. Nevím, jak je to možné, ale dlouho u nás nikdy nevydrží a brzy jí začnou opadávat listy - nejprve zelené, pak i červené a pak aby jí člověk akorát vyhodil. Asi je to míněno jako spotřební zboží, co naplat. :)

Zátiší s vánoční hvězdou

Linecké je asi nejoblíbenější pečivo nejenom v naší dvoučlenné domácnosti, ale i u dalších členů rodiny... Takže bylo potřeba udělat dvě dávky a stejně mám pocit, že to nebude dost. ;))

Linecké


Další informace:
- recept na shortbread, recept na kokosky

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za komentář, thank you for your comment! :)