sobota 10. prosince 2011

Advent na zámku Březnice

Na sobotní odpoledne jsme měli s přáteli domluvený výlet na adventní akci, která se konala na zámku Březnice. S Jirkou jsme tu byli na výletě před rokem a půl (kuk sem), to ale bylo jaro v plném rozpuku, takže jsme neváhali podívat se sem také v jinou roční dobu. Zvláště když v zimě tu normálně otevřeno není. To jsme si nemohli nechat ujít. :)

Přijeli jsme sem až před třetí hodinou a v tu dobu bylo na nádvoří docela živo. Byly tu stánky s různými věcmi - největší úspěch mělo určitě občerstvení (a hlavně teplé nápoje se musely dobře prodávat :) a hned potom kovář, který tu předváděl svoje umění. Pódium tvořilo dominantní část vánočně vyzdobeného nádvoří a v tu dobu tam děti zpívaly koledy a my jsme se rázem dostali do vánoční nálady. :)

Diváci :) (foto: Jirka)

U pódia stál i pohádkový flašinetář Jan Roháč z Ostrova. Tedy moc nechápu, co tento pán měl dělat, já jsem ho viděla vždycky jenom stát vedle jeho flašinetu... :) A je pravda, že jsem ho ani moc nezkoumala, protože přece jenom bez dětí si člověk připadá trochu hloupě při zkoumání pohádkových záležitostí. :))

Nádvoří březnického zámku (foto: Lenka)

Taky fotku zámku sem nesmím zapomenout dát, to by byla škoda. :)

Březnice - psaníčková fasáda (foto: Lenka)

Pak jsme se šli podívat na malinkatý jarmark v zámeckém sklepení... Tedy spíše v zámeckém sklípku. :) Byla to jenom jedna malá místnůstka s pár stolečky. Prodávaly se tu ručně vyráběné maličkosti na Vánoce jako vánoční věnce a svícny, přáníčka, ozdoby, ale měli tu také náušnice a třeba i bezprstové rukavice. :) A právě tyhle rukavice jsem si tu koupila... Akorát jsem si myslela, že jsou červené a když jsem vylezla ven, byly růžové!! A já růžovou barvu nemám ráda... Ale co, už jsem si na ně zvykla a nakonec se mi začaly i líbit a už bych je nevyměnila. :) Jak Lenka k růžovým rukavičkám přišla. :)

Vánoční jarmárek (foto: Lenka)

Ve výstavní baště jsme si prohlédli malou výstavu betlémů... Tedy abych to uvedla na pravou míru - i tady byly prostory velmi stísněné a mačkali jsme se tu s několika dětmi, které zkoušely paličkovat vánoční ozdoby. :) Asi jsme zrovna měli smůlu, že tu zrovna bylo několik dalších lidí... No a docela jsem litovala paní, co tu musely být kvůli lidem celý den, protože tu byla teda dost zima! Krom betlémů tu bylo vystaveno i pár dalších věcí symbolizujících vánoční zvyky. Nejzajímavější byla obří vánočka, kterou upekl Jan Batěk z pekárny Uran. :)

... na výstavě betlémů (foto: Lenka)

Vááánočka (foto: Lenka)

V další hadbové budce je pokladna, tak jsme si rovnou koupili lístky na prohlídku... Zdálo se, že o ní moc zájem nebyl, protože jsme si koupili jediných pět lístků, které se na prohlídku v 15:30 prodaly. :))

Před zámkem... (foto: Lenka)

Věnec na vratech (foto: Lenka)

Nejprve jsme si museli odložit všechny tašky a zavazadla do zamykatelné skříně a vzali jsme si obligátní návleky na nohy (bez toho by to nebylo ono:))... no a opravdu jsme na prohlídce byli jediní. :) Což mi ani tak nevadilo - můj rekord jsou dva lidi. :)) Takováhle prohlídka byla zvláštní, okruh byl veden trasou jako jindy, ale protože už uvnitř nebylo moc vidět, místy jsme toho z exteriérů opravdu moc neviděli. :) Ale zase kdy to zažijete být skoro po tmě na zámku? :)

Když skončila prohlídka, ještě jsme se chvíli koukali na loutkové divadlo, které ještě neskončilo a také jsme pokukovali po mistrovství pana kováře. :) A docela jsme ocenili, že tu byly koše s otevřeným ohněm - opravdu kolem nich bylo dost teplo a litovala jsem, že už jsme museli jít...

Loutkové divadélko (foto: Lenka)

U ohýnku bylo teplo (foto: Lenka)

Ale ono nás čekalo teplo i v hospůdce hned u zámku, kam jsme si zašli na kafe či čaj a chutný dezert k tomu. Docela to bodlo. ;) Akorát je mi trochu líto, že názvy těch dezertů vypadaly na papíře než skutečný dezert... Ale možná to bylo jenom tou šlehačkou ze spreje (i když i slovo šlehačka je docela nadnesené :)). Je mi trochu záhadou, proč se v restauracích místo chutné poctivé šlehačky na všechno dává tato rychle splaskávací hmota. Je to škoda! :) 

Štrůdl (foto: Jirka)

Lívanečky s borůvkami (foto: Jirka)

Trochu se stydím, ale asi jsme toho neměli málo, tak jsme se ještě zastavili na kebab v Příbrami... Ale z toho jsme sem nemohli dát ani fotku... Ne, že bychom neměli nějakou slušnou, ale myslím si, že to už by byla hooodně velká prasárna. :D ... Ale pokud se chcete šíleně přejíst, tak je kebab tou jasnou volbou. :) Tak a to byl náš další adventní výlet, který jsme si moc užili. :)


Další informace:
- oficiální stránky zámku Březnice

4 komentáře:

  1. No Jirko, to ses překonal. Většinou detaily nefotíš. Nejlépe ti sedí vzdálené scenerie. Ale lívanečky a štrůdl - ty Tě nějak nadchly. Snímky se ti fakt povedly, je vidět, žes je dělal s chutí. Doufám, že's fotobjekty také s chutí zlikvidoval.

    M.K.

    OdpovědětVymazat
  2. Jestli ono to nebude spíš tím, že mám rozbitý foťák... :)

    L.

    OdpovědětVymazat
  3. Jé, díky za pochvalu. :) Vánočka byla super - ale škoda že jenom na pohled. :) Tak třeba se za rok zmůžu na upečení vlastní. Koukala jsem na Váš blog, je moc hezký... tak jsem si ho (bez dovolení:) přidala do sledovaných. Šťastný nový rok. L.

    OdpovědětVymazat

Díky za komentář, thank you for your comment! :)